03/05/2013

PAKATAN PANDAI BUAT JANJI, BN SELESAIKAN MASALAH RAKYAT






Selama hari ini, sudah berulang - ulang kali disebut dan dijelaskan kepada rakyat. Apa yang dijanjikan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu hanya sampah belaka.

Yang paling tak masuk akal ialah untuk menurunkan harga kereta. Diorang ingat, dengan cara itu ianya mampu untuk menarik perhatian rakyat ke?

Walhal, rakyat bukan nak sangat harga kereta tu diturunkan. Rakyat sekarang pun tengah sesak duduk kat dalam trafik jem. Pun lagi diorang nak lambakkan kereta atas jalan raya?

Bila orang kata diorang ni BONGOK, diorang marah. Tapi kalau tengok cara berfikir, memang sah tak de otak. Banyak sangat pakai Kepala Lutut gamaknya.

Kalau benar diorang ni nak memperjuangkan rakyat dan menjaga kebajikan mereka, maka diorang perlu bantu menyelesaikan masalah harian rakyat.

Kalau diorang turunkan harga kereta, adakah masalah kesesakan lalu lintas yang dihadapi setiap hari oleh rakyat akan selesai? Makin bertambah teruk ada la.

Soal rakyat tak mampu nak beli kereta tu bukan soal utama sebab sekarang ni sudah terbukti rakyat mampu memiliki kereta mereka sendiri.

Malah ada yang sampai mampu beli dua tiga bijik kereta untuk kegunaan keluarga. Ayah pakai satu, ibu pakai satu, anak pakai satu. Kadang - kadang, bibik pun ada kereta!!!

Nah!!! Inilah yang membezakan mentaliti Pakatan Haramjadah tu dengan Kerajaan Barisan Nasional. BN lebih memikirkan satu isu secara realistik. 

Mereka cuba selesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat dengan membina jalan - jalan baru serta menaiktaraf jalan yang sedia ada. Tu pun Pakatan Haramjadah tu tak boleh nak fikir ke? Apa punya BODOH la diorang ni!!!

No comments:

Post a Comment